2013. április 21., vasárnap

Muffin mánia

Nem mondanám, hogy a muffinokat szeretem a legjobban a sütemények közül, nekem egy kicsit szárazak,de a következő kettő  a kedvencem. A legjobban a csokis-citromosat szeretem, majd a második befutó a lekváros-kókuszos.
Ezek különösen finomak lettek, hiszen mindkettőt a lányom készítette. Életében először sütött egyedül süteményt.(Azért a háttérben ott voltam.)
 Míra kedvenc muffinja
Citromos-csokis muffin:
           hozzávalók: 300 g liszt
                              250 g margarin
                              200 g kristálycukor
                              1 cs. vaníliás cukor
                              4 tojás
                              1 citrom reszelt héja
                              2 citrom leve
                              100 g ét- vagy tejcsokoládé
                              fél csomag sütőpor
             A vajat keverjük habosra a kétféle cukorral. adjuk hozzá a citromok levét és a citromhéjat, végül             
             egyenként keverjük bele a felütött tojásokat. A lisztet keverjük el a sütőporral, szitáljuk a krémbe, 
             és dolgozzuk sima tésztává.Az apró darabokra vágott csokit keverjük a masszába.Én a tetejére 
             ráadásként csokipasztillákat szoktam szórni.Előmelegített sütőben 175 fokon kb. 20 percig sütjük.
Benedek kedvenc muffinja
Lekváros-kókuszos muffin:
           hozzávalók: 30 dkg liszt 
                              3 teáskanál sütőpor
                              12,5 dkg cukor
                              7 dkg kókuszreszelék
                                     Ezeket összekeverjük.
                              1 tojás
                              2 dl tej
                              6 evőkanál olaj
                                    Ezeket is kikeverjük, majd az előzőbe belekeverjük.
            A tésztát a muffinsütőbe adagoljuk, majd a közepébe dzsemet nyomunk.(Bolti , kemény, vegyes 
            gyümölcsízt szoktam használni.) Mi úgy szeretjük, ha bőségesen van benne lekvár. Megszórjuk 
            kókuszreszelékkel, majd előmelegített sütőben kb. 25 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése